[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 17، شماره 4 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 17 شماره 4 صفحات 74-84 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی یک مدل رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت
محمود نادری بنی، سیدمهدی الحسینی المدرسی، عادله دهقانی قهنویه، محمد مهدی افشار *
دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه صنایع و معادن
چکیده:   (396 مشاهده)

هدف این پژوهش ارائه مدل جامعی از عوامل تعیین‌کننده رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت است. پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد غیر مجازی ورودی 1393 دانشگاه یزد بودند که از میان آنها 212 نفر براساس فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌های پرسشنامه که شامل ابعاد کیفیت وب‌سایت برگرفته از سبی (2013)، شنیدرمن (1998)، دیویس، باگوزی و وارشا (1989)، دیزامز، یلیسیو، اردم و یالکین (2015)، ون در مرو و بکر (2003)، الینگ، لنتز، د جونگ و ون دن برق (2012)، لیو، هی، گاو و اکسی (2008)، لی و کوزار (2006)، سلطان یودین (2011)، کولیر و بینستوک (2006)، چافی و اسمیت (2013) و سیتکلفی (2002) و قصد خرید اینترنتی برگرفته از هوانگ و چا (2013) و لیو و جیانگ (2014) بود و همچنین برخی از پرسش‌های پرسشنامه محقق‌ساز بودند. تحلیل داده‌ها به روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم‌افزار Smart Pls 2.0 و همچنین نرم‌افزار Amos 23 انجام شد. یافته‌ها نشان می‌دهند که کیفیت فنی، ظاهری و محتوای سایت بر قصد خرید اینترنتی تأثیری مثبت دارند (05/0< p).

واژه‌های کلیدی: کیفیت فنی، کیفیت محتوا، کیفیت ظاهری، قصد خرید اینترنتی، دانشجویان (غیر مجازی) کارشناسی ارشد ورودی 1393 دانشگاه یزد، قابلیت تعمیم نتایج به جوامع دانشجویی.
[PDF 674 kb]   (233 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۷/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naderi Bani M, Al Husseini almodarresi M, dehghani ghahnavi A, afshar M M. Designing a Model to Online Shopping Behavior Based on the Quality of Sites . -. 2017; 17 (4) :74-84
URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-p/article-1-2320-fa.html
نادری بنی محمود، الحسینی المدرسی سیدمهدی، دهقانی قهنویه عادله، افشار محمد مهدی. طراحی یک مدل رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت . دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 1395; 17 (4) :74-84

URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-p/article-1-2320-fa.html

دوره 17، شماره 4 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش و پژوهش در روان‌شناسی کاربردی- دانشگاه آزاد اسلامی - واحد اصفهان (خوراسگان) JSR
Persian site map - English site map - Created in 0.315 seconds with 810 queries by yektaweb 3430