[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Current Issue :: Archive :: Search :: Submit :: Contact ::
:: Volume 2, Number 25 (6-2017) ::
2017, 2(25): 28-34 Back to browse issues page
Conceptualizing of workplace curriculum discourses; Neglected or emerging discourse
MR hooman doosti hajiabadi, dr korush fathi vajargah , dr abasalt khorasani
Abstract:   (136 Views)

The present study has been done with aim to conceptualization of workplace curriculum as a neglected or emerging discourse. The research method that used in this study was a one of the qualitative method as a descriptive Phenomenology study. Workplace curriculum is a phenomenon that dependent on context, content and organizational maturity. Workplace curriculum includes a set of topics that must was an interpretation and descripted in terms of different contexts. Because in the process of discourse production some of the discourses was a banned or suppressed and others are accepted. Difference in context, arena and certain discourses, would shaped, transformation and even metamorphosis in workplace curriculum discourses. What is evident in this process, is the existing of workplace curriculum as a neglected discourse that beyond any discourse, existing another discourse

Keywords: Workplace curriculum (WPC), workplace learning (WPL), discourse
Full-Text [PDF 614 kb]   (101 Downloads)    
Type of Study: Research | Subject: برنامه ریزی درسی
Received: 2017/01/17 | Accepted: 2017/08/19 | Published: 2017/08/19
Send email to the article author

Add your comments about this article
Your username or email:

Write the security code in the box >



XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

doosti hajiabadi H, fathi vajargah K, khorasani A. Conceptualizing of workplace curriculum discourses; Neglected or emerging discourse. Research in curriculum planning. 2017; 2 (25) :28-34
URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-e/article-1-2477-en.html
Volume 2, Number 25 (6-2017) Back to browse issues page
فصلنامه علمی پژوهشی ، پژوهش در برنامه ریزی درسی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان JSR

هیأت تحریریه

دكتر ابراهیم صالحی عمران، استاد دانشگاه مازندران

دکتر نادر قلی قورچیان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دكتر محمدحسین یارمحمدیان، استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 دكتر سعید بهشتی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی

دكتر حسن پاشا شریفی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

دكتر علی تقی‌ پور‌ظهیر، دانشيار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دكتر لطفعلی عابدی، دانشيار دانشگاه امام حسین

دكتر نعمت‌الله موسی‌پور، دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان

دکتر سيد ابراهيم ميرشاه جعفري، دانشيار دانشگاه اصفهان

دکتر غلامرضا احمدی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

دكتر آذر قلی زاده سرابی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

دکتر نرگس کشتی آرای، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

Persian site map - English site map - Created in 0.26 seconds with 811 queries by yektaweb 3455