[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Current Issue :: Archive :: Search :: Submit :: Contact ::
:: Volume 2, Number 25 (6-2017) ::
2017, 2(25): 1-11 Back to browse issues page
Eductional foundation of sanctimonious life in development prepectivisation document ( the national curriculum document) from a critical point of view.
Abstract:   (179 Views)

This study examines the educational foundations of pure life (hayat- e- tayebeh) in the national  vision of change ( the national curriculum document). Having the critical standpoint of view about qualitative research method, the present study focuses on descriptive content using both the primary sources including Nemooneh and Almizan Quran comentmentary, and Mesbah yazdi,s islamic education philosophy and the secondary sources including the related accessible published books, magazines and papers due to their accessibility to the writers and the vast number of the sources in the field. Furthermore, the study uses a series of cards designed by the writers to collect the information.  The method of analysis includes content analysis, matching and theoretical inference.

The findings show that among the five sections of philosophical foundations in the vision of change (national curriculum document), 28 cases, with respect to educational foundations of pure life, have been neglected.

Keywords: Key Words: Education, Hayat-e- tayebeh, Vision of change, national curriculum document, theoretical inference
Full-Text [PDF 477 kb]   (135 Downloads)    
Type of Study: Research | Subject: تعلیم و تربیت
Received: 2016/11/15 | Accepted: 2017/08/19 | Published: 2017/08/19
Add your comments about this article
Your username or email:

Write the security code in the box >



XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eductional foundation of sanctimonious life in development prepectivisation document ( the national curriculum document) from a critical point of view.. Research in curriculum planning. 2017; 2 (25) :1-11
URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-e/article-1-2402-en.html
Volume 2, Number 25 (6-2017) Back to browse issues page
فصلنامه علمی پژوهشی ، پژوهش در برنامه ریزی درسی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان JSR

هیأت تحریریه

دكتر ابراهیم صالحی عمران، استاد دانشگاه مازندران

دکتر نادر قلی قورچیان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دكتر محمدحسین یارمحمدیان، استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 دكتر سعید بهشتی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی

دكتر حسن پاشا شریفی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

دكتر علی تقی‌ پور‌ظهیر، دانشيار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دكتر لطفعلی عابدی، دانشيار دانشگاه امام حسین

دكتر نعمت‌الله موسی‌پور، دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان

دکتر سيد ابراهيم ميرشاه جعفري، دانشيار دانشگاه اصفهان

دکتر غلامرضا احمدی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

دكتر آذر قلی زاده سرابی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

دکتر نرگس کشتی آرای، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

Persian site map - English site map - Created in 0.262 seconds with 805 queries by yektaweb 3455