[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 24 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 2 شماره 24 صفحات 67-74 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا
امین اکبری نودهی، مرضیه رضایی کلانتری *
چکیده:   (601 مشاهده)

هدف این پژوهش، نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان از دیدگاه معلّمان دوره ابتدایی شهرستان نکا بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه‌یابی بوده و جامعه آماری این تحقیق را کلیه معلّمان دوره ابتدایی شهرستان نکا در سال تحصیلی 94-93 تشکیل می‌داده‌اند که شامل 293 نفر بودند و با مراجعه به جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 165 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه محقق‌ساخته در 5 بعد طراحی شد. برای روایی پرسشنامه از دیدگاه اساتید و صابنظران استفاده شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 894/0 محاسبه شد. نتایج نشان داد که هوشمندسازی مدارس در ابعاد کیفیت یادگیری (نگرش‌ها، عادت‌های ذهنی، بسط و اصلاح دانش، اکتساب و درهم تنیدن دانش، استفاده معنادار از دانش) نقش داشت. بین میانگین نظرات معلّمان، تفاوت وجود داشت. بین رتبه‌های ابعاد یادگیری، تفاوت معناداری وجود داشت و استفاده معنادار از دانش با 4/39 در رتبه اول و عادت‌های ذهنی با 2/93 در رتبه آخر قرار داشت.

واژه‌های کلیدی: دانش‌آموزان دوره ابتدایی، کیفیت یادگیری، هوشمندسازی
متن کامل [PDF 1125 kb]   (319 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی اموزشی
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

akbari nodehi A, rezaee kalantari M. The Role of Making Smart Schools in the Quality of Students’ Learning From Primary School Teachers’ Viewpoints in Neka. Research in curriculum planning. 2017; 2 (24) :67-74
URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-e/article-1-1961-fa.html
اکبری نودهی امین، رضایی کلانتری مرضیه. نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 1395; 2 (24) :67-74

URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-e/article-1-1961-fa.html

دوره 2، شماره 24 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی ، پژوهش در برنامه ریزی درسی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان JSR
Persian site map - English site map - Created in 0.267 seconds with 806 queries by yektaweb 3478