[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 23 - ( پاییز 1395 ) ::
جلد 2 شماره 23 صفحات 113-125 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان بر اساس الگوی جورچین
فاطمه خالوندی *، مریم بذرافشان
چکیده:   (1595 مشاهده)

پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی روش یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان به درس عربی بر اساس الگوی جور چین در پایه اول دبیرستان انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی بوده و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. نمونه آماری 24 نفر از دانش‏آموزان دختر سال اول دبیرستان ناحیه دو شهرستان بهارستان بودند، که به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای و انتساب تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل به صورت گروه‌های همتا شده انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه محقق ساخته نگرش سنج و آزمون پیشرفت تحصیلی استفاده شد. ضریب پایایی کل برای پرسشنامه پیشرفت تحصیلی به روش دو نیمه کردن آزمون، 78/0 است و آلفای کرونباخ به دست آمده برای پرسشنامه نگرش سنج نوع لیکرت 86/0 است. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مبتنی بر یادگیری مشارکتی بر اساس از الگوی جور چین به  طور معناداری عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان به درس عربی را افزایش داد. در نهایت، اثربخشی برنامه آموزش یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان به درس عربی بر اساس الگوی جور چین مورد بحث قرار گرفت

واژه‌های کلیدی: الگوی جور چین، عملکرد تحصیلی، نگرش، یادگیری مشارکتی
متن کامل [PDF 1826 kb]   (628 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روش تدریس
دریافت: ۱۳۹۳/۴/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۹/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khalvandi F, Bazrafshan M. Effect of the cooperative learning on students’ educational performance and attitude on the basis of Jigsaw puzzle pattern. Research in curriculum planning. 2016; 2 (23) :113-125
URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-e/article-1-1621-fa.html
خالوندی فاطمه، بذرافشان مریم. اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان بر اساس الگوی جورچین. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 1395; 2 (23) :113-125

URL: http://journals.khuisf.ac.ir/jsr-e/article-1-1621-fa.html

دوره 2، شماره 23 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی ، پژوهش در برنامه ریزی درسی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان JSR
Persian site map - English site map - Created in 0.26 seconds with 806 queries by yektaweb 3481